fredag 27 augusti 2010

Tävling imorgon

Imorgon är det alltså dags för lydnadstävling igen. Och jag har funderat lite över det här med att tävla två hundar på samma tävling.

Det är ju otroligt positivt att starta med två hundar eftersom jag har två chanser att lyckas, har den ena en dålig dag får man alltid lägga hoppet på den andra =).

Det mest negativa enligt mig är dock platsliggningen som man måste pinas igenom hela 2 gånger! Detta moment är verkligen det som jag fasar mest för eftersom jag på tävlingen inte alls kan påverka om de ligger kvar eller inte...minuterna går så förskräckligt långsamt.

Men det är väl tur att jag är förskonad med bra tävlingsnerver så dessa enda 5 nervösa minuter (som är det nu med en klass 1 och en klass 2 hund) får jag väl se som lättsamma då det finns de som är nervösa flera dagar i förväg.

Se nu till att hålla tummarna hårt för båda tjejerna imorgon och Milou på söndag. Tänk att vi ska debutera i agility, känns helt otroligt! Har suttit och kikat på lite agilityfilmer ikväll för att peppa oss lite extra och se vad det är för svårigheter vi kan komma att mötas av.


2 kommentarer:

  1. Ser fram emot att få se husse anders på tävlingsbanan framöver/Dalton

    SvaraRadera