onsdag 25 augusti 2010

Platsligg

Igår var vi iväg till klubben och tränade lite lydnad med min pappa. Tjejerna var på gott humör även fast det blåste lite kallt och duggregnade stundvis.

Körde rutan med Milou och fortsatte träna genom att visa henne att jag la godis i rutan och skickade henne 3 gånger på det sättet och sedan 1 gång utan att lägga dit godis. Gick kanon och hon sprang med full fart på ca 20 meters avstånd alla gånger =).

Det märktes tydligt på båda att de inte tränat så mycket lydnad de senaste dagarna för de var riktigt alerta och Milou försökte sig till och med på lite tjuvstarter vilket hon aldrig brukar göra. Roligt att de verkade tycka att det var så roligt att träna!

Avslutade med ett platsligg i duggregnet på lite drygt 4 minuter där jag gömde mig bakom knuten och de fick ligga på varsin sida om Åbba (schäfer) som pep och rörde på sig eftersom hon trodde att hon skulle få springa och leta efter mig. Perfekt träning inför lördagens tävling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar