måndag 16 augusti 2010

Inte som planerat

Det vi hade oroat oss mest för, vädret, var verkligen på vår sida. Strålande sol och riktigt varmt, men jag visste nog inte att mina små soldyrkare skulle kunna tycka att det var lite för varmt?!

Milou fick tyvärr ett mycket oroligt platsligg där alla hundar fick poängavdrag för något. Milou var dock den enda som låg helt stilla tills det var ca 20 sekunder kvar då hon kliar sig på ett bakben och sedan sätter sig upp =/.

Resten av lydnadsdelen gick helt åt pipsvängen och Milou var inte alls på humör för något lydnadspass just då så det slutade med att vi bröt efter "rutan" eftersom jag inte vill ge henne den bilden av tävlingar.

Såhär tror jag Milou innerst inne gjorde mot mig i lördags!

Jag var då riktigt revanschsugen när det var dags för Charlie och blev otroligt nervös under platsliggningen då hunden som ligger bredvid Charlie sakta men säkert börja förflytta sig fram emot matte med några steg i taget. Ett tag såg det ut som om Charlie funderade på att följa efter men till min glädje låg hon kvar och kammade då snabbt hem 2 10:or genom platsliggningen och tandvisningen =).

Resten av lydnadsdelen tycker jag ser bättre ut på filmen än vad det kändes. Jag upplevde Charlie som okoncentrerad och otroligt nog (för att vara henne) ganska så omotiverad. Det finns så många moment hon enkelt skulle kunnat skrapa ihop bara något poäng till och det hade gjort mig otroligt lycklig då vi ju endast saknade 2 poäng för ett 1:a pris!

Att vara vacker räcker ju tyvärr inte till på lydnadstävling..


Då jag ju egentligen inte är ute efter ett LP med någon av dem utan enbart tävlingsrutin så känns det väl mest tungt att de var så omotiverade vilket i sin tur ju leder till dåliga poäng och avsaknad av 1:a pris.

Avslutade dock vår visit i Övik positivt genom att köra igenom deras uppställda och numrerade agilitybana vilket än en gång visade för oss att det är dags att debutera med Milou! Hon tycker verkligen att agility är superkul!!

1 kommentar:

  1. Vad synd! Man får lära sig sparka igång sina sura hundar. Det är ju något jag har varit tvungen att lära mig då min hund just nu är dum i huvudet på grund av skendräktigheten...

    Vad typiskt att det bara saknades 2 poäng! Så irriterande! Om ni inte ska ta LP spelar det inte så stor roll men det känns ändå roligare med en etta...

    Man blir ju så jäklarns ledsen när ens hund ger en fingret på banan! Nä matte, jag är inte så sugen just nu, vi tar det en annan dag. Uuuggghhh!

    SvaraRadera