måndag 16 augusti 2010

Agilityträning

Igår har varit en riktigt härlig utedag med först en långpromenad i skogen med Linda, Atlas och Emma samt att jag förutom våra tjejer hade med mig Cosmo som bor hos oss i några dagar när matte och husse är bortresta.


Hundarna har skött sig otroligt bra och när vi avslutade med lite agilityträning steg de ytterligare i värde!

Det är fascinerande att se hur taggade de blir när man börjar köra agility. När jag tränar lydnad kan jag helt utan problem låta den andra ligga på sidan om och titta på men när jag kör agility blir det ett otroligt liv på den som inte får vara med!

Vi körde lite enklare saker med Atlas som var riktigt duktig och lärde sig otroligt snabbt, även Charlie fick träna på lite korta banor och hon är så duktig så! A-hindret är hennes absoluta favorit.




Milou var dock stjärnan i gänget och visade att hon verkligen har farten! Tråkigt nog kunde vi inte hitta slalomet vilket ju är det vi verkligen behöver träna på men vi får ta det någon annan dag. Idag tränade vi istället lite olika banor och försökte oss på lite svårare svängar. Linda var snäll och filmade så nu finns det en lite kortare agilityfilm på hemsidan. Det är verkligen superkul med agility!!



Även Cosmo fick leka agilityhund ett litet tag och även han tyckte det var superskoj och blev rejält taggad!



Perfekt avslutning på en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar