torsdag 22 juli 2010

Lyckat genrep

Jag och hundarna kom nyss in från ett riktigt lyckat genrep. Började med ett platsligg medan jag placerade ut konerna till rutan samt byggde ett litet hinder vilket gick prickfritt för bådas del.


Där efter började jag med Milou och körde igenom alla moment i 2:an i rätt ordning. Milou var riktigt alert idag och överraskade mig genom att ta rutan perfekt redan på första försöket! Hon genomförde även resterande moment riktigt bra och jag håller tummarna för att vi kan genomföra momenten iallafall i närheten lika bra på tävlingen imorgon.

Charlie hade lite överskottsenergi eftersom de har varit ensam hemma några timmar tidigare idag så hon var sprallig och hoppig men genomförde alla moment riktigt bra även hon. Hon gjorde en 10-mässig inkallning i full fart med hoppvändning helt utan att snudda vid mig =). Hon gjorde även rätt både på ställande och läggande under gång vilket hon tidigare i veckan hade snurrat ihop lite.



Båda tjejerna var jätteduktiga och det var så roligt att träna med dem ikväll!!

Nu är det bara att ni håller alla tummar och tår för oss imorgon kväll och på söndag förmiddag!

1 kommentar:

  1. grattis till framgångarna i fredags, lycka till nu på söndag. åbba, dalton leia och Liston håller tummarna. P.s Liston fick cert förra helgen på utställning. bästa vorsteh.

    SvaraRadera