onsdag 3 november 2010

Inomhusagility

Eftersom det är så mörkt ute om kvällarna och då det idag regnade en hel del så tränade vi lite inomhus istället. Började med lite apportering där jag lät dem vara med båda två och tävla fram till apporten. Det är verkligen perfekt med konkurrens i sådana tillfällen eftersom det har gjort bådas apporteringar mycket bättre och snabbare!

Sen byggde jag upp två små hinder med koner och innebandyklubbor ("man tager vad man haver ;)")och tränade lite "runt" vilket jag precis börjat med och betyder att de ska gå runt hindret och hoppa över hindret emot mig. Det blir lite missförstånd ibland då jag inte är tillräckligt tydlig men för det mesta går det otroligt bra med båda två =).



Tränade även lite "framåt hopp" med Charlie både genom att skicka henne framåt ifrån mig och kalla henne till mig. Filmade ena gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar