tisdag 12 oktober 2010

Soffträning

Även fast jag enbart är hemma på dagarna nu för att jag är sjuk så verkar hundarna tro att allt bara har återgått till det normala och att vi ska göra samma saker som vi alltid brukar göra. Så när klockan har slagit efter 13 så blev hundarna rastlösa och ville hitta på något skoj men eftersom jag inte är speciellt pigg så fick det bli träning ifrån soffan vilket visade sig vara riktigt bra!

Jag hämtade klickern, frolic, metallen och träapporten och satte dem bredvid varandra i soffan. Sedan fick de turas om att först ta träapporten och hålla den en stund innan klick+loss+godis och sedan göra samma sak med metallen. Charlie tycker inte att metallen är det roligaste som finns men lyckades hålla den riktigt bra och under lite längre perioder idag så det var ett stort framsteg!



Där efter ägnade jag mig åt att turas om att kasta iväg metallen och träapporten så att Milou fick hämta och då jag hade godis i handen samt Charlie som lite av en trigger så kom hon snabbt tillbaks med den vilket ju har varit ett av våra problem på tävling.

Charlie fick hämta träapporten några gånger innan jag avslutade med att få henne att plocka upp metallen från soffan och hålla i den några sekunder.

Givande pass utan att jag behövde anstränga mig så mycket =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar