tisdag 19 oktober 2010

Metallapportering

I lördags passade vi på att ta till vara på det underbara höstvädret och tog med oss både kameran och lite lydnadsgrejer på vår promenad.



Milou var supertaggad och genomförde rutan klockrent på riktigt långt avstånd. Har inte börjat lagt in ligg ännu då vi ju haft lite problem med rutan tidigare men jag tror inte att det är något stort problem då vi har tränat läggande på långt avstånd tidigare. Vi körde idag på längre avstånd än vad det kommer vara i lydnadsklass 3 eftersom vi tidigare hade som problem att hon bara sprang halvvägs till rutan innan hon stannade.

Där efter körde jag först lite träapportering bara för att hon skulle förstå vad som var på gång och sedan tog jag fram metallapporten. Detta var första gången hon ens har fått gripit metallapporten utomhus och hon överraskar mig totalt då hon gör momentet klockrent redan på första försöket, underbara hund!



Extra roligt var väl att vi lyckades få med det lyckade försöket på film =)



Charlie var inte riktigt lika taggad så jag körde väldigt kort med henne. Först rutan och sedan träapporten på kort avstånd. Även hon var duktig men idag var det Milou´s stjärna som strålade starkast!

1 kommentar: