måndag 11 oktober 2010

Hopp - metallapport

Igårkväll var hundarna lite rastlösa så jag trotsade min förkylning och körde lite lydnadsträning med dem här hemma. Började som vanligt med rutan vilket verkligen går klockrent med dem båda två just nu. Får hoppas att det håller i sig även utomhus!

Med Charlie körde jag sedan lite apportering,hopp över hinder, fjärrdirigering, inkallning med ställande och fritt följ med sidoförflyttningar (som i lydnadsklass 3). Hon var riktigt uppmärksam och positiv och gjorde alla övningarna riktigt bra!

Med Milou testade jag först hopp - apport med träapporten som momentet ser ut i lydnadsklass 3 för att sedan testa att köra det även med metallapporten för att på så sätt träna både metallen och hopp - apporten på samma gång =). Och det gick verkligen över förväntan! Nedan är en film på då hon gör hela momentet som det ser ut i elitklass förutom att jag inte kastar apporten på vårt fina parkettgolv då ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar