söndag 19 september 2010

Vinst och 2:a plats i helgen!!!!!

Det började blött, blött, blött i lördags men vi lät oss inte hindras av det utan tog oss igenom agilityklassen med en tidig disk pga att hon inte tog däcket riktigt och sedan sprang vidare till A:et när jag försökte få henne att hoppa om.

Däcket får hon ta på sig för hon vet vad däcket är för något och hur det ska tas men själva diskningen får jag ta på mig eftersom jag på träning alltid säger "Tokigt" när det blir fel och glatt lockar henne tillbaks. Här sa jag "NEJ" då hon tänker springa in i en tunnel som står rakt efter däcket o då tar hon det som att, "Nähä men då är det nog till A:et du vill att jag ska!".

Körde igenom resten av banan och hon är verkligen klockren på alla kontaktfält och jag är imponerad över hennes insats på den regndränkta banan speciellt såhär strax före löp!

I hoppklassen gick det lååååångsamt i slalomet men annars så flöt det på ganska så bra. Jag höll inte riktigt den handling jag hade bestämt mig för då hon var mycket segare än vad hon brukar vara. Tycker dock hon var duktig som sprang in i tunnlarna även fast det var djupa vattenpölar framför dem. 5 fel på hinder 13 tidsfel var vi nöjda med och laddade om inför morgondagen.

Söndagens tävlingar var flyttade till grusplaner p.g.a. blötan vilket var otroligt positivt för vår del och då även vädret var lite bättre med mindre ihållande regnskurar så var Milou mycket mer laddad redan från start.

I hoppklassen slog vi till och nollade och även fast jag säkrade vår nolla genom att bromsa henne rejält inför slalomet så var vi bara 2 sekunder ifrån vinst och tog istället en hedrande 2:a placering med pinne!

Är supernöjd med denna klass då hon bjöd kanonfint mot alla hinder och kommandot "framåt" sitter så otroligt bra att det fungerar på allt. "Framåt igenom", "Framåt hopp" o.s.v. Är även nöjd med att jag lyckades hålla min plan för alla byten genom hela banan..det artar sig! ;)

I agilityklassen misslyckades vi ännu en gång med däcket även fast jag gjorde precis som på träning och extra påvisade att det var igenom däcket hon skall hoppa genom att söka hennes kontakt genom däcket. Men Icke! Jag fick henne iallafall att göra om och rätt så att vi kunde fortsätta och då flöt banan på otroligt fint.

Gungan är hon helt otrolig på! Springer allra längst fram och står stadigt kvar tills den har slagit i backen =). Eftersom vi hade 5 fel med oss vågade jag låta henne gå på lite själv i slalomet och även det skötte hon med beröm godkänt.

Med våra 5 fel i bagaget så blev vi otroligt överraskade när resultatlistan kom upp och vi såg att vi hade vunnit! Vi var alltså den som hade klarat oss allra bäst av 15 stycken ekipage =).

Är så stolt över vår lilla pärla som har skött sig otroligt bra hela helgen och speciellt då idag söndag. Hon bjuder så fint på alla hinder och verkar tycka att det här med agility är bland det roligaste som finns.



3:e starten i hoppklass = 3:e tävlingshoppklassbanan gav oss en 2:a plats och 3:e agilityklassbanan = 3:e tävlingsagilitybanan gav oss en 1:a placering!

Nu laddar vi om för fler agilitytävlingar nästa år och ännu fler pinnar! Gå genast in och kolla på filmerna och kommentera!!

2 kommentarer:

  1. Grattis! Tänk om hon hoppat genom däcket så hade ni minsann fått 2 pinnar med er hem men med tanka på att ni är nybörjare tycker jag definitivt att ni ska vara stolta! Jag är ganska imponerad av mig själv att jag kom ihåg agility-banan med tanke på att jag memoreade den på 1 min sedan gick och värmde upp min trötta hund! Så klantigt av mig men men.. man lär sig av sina misstag! Grattis än en gång!

    SvaraRadera