fredag 10 september 2010

Raka linjer

Efter att ha läst ut agilityboken blev jag lite sugen att testa någon övning ur den så jag tog med mig Charlie, Milou och inlånade Cosmo till brukshundsklubben.

Byggde upp hinder - 5 meter - hinder - 5 meter - hinder och tränade på att vara på vänster, höger sida, framför hindren och att skicka framåt. Det märktes att Milou är den mest rutinerade för hon skötte sig klockrent från start!

Även Charlie och Cosmo var riktigt duktiga och fattade snabbt hur jag ville ha det och hur jag menade med olika kommandon =).

Med Milou testade jag även att bryta henne mitt i linjen och hoppa om samma hinder för att sedan ropa framåt hopp, gick klockrent även det.

Agility är verkligen fantastiskt roligt när det går såhär bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar