onsdag 1 september 2010

Skogspromenad med träning som mål

Jag och tjejerna tog oss en promenad bort till brukshundsklubben efter lunchen. Sista biten kan man välja att gå i skogen vilket vi självklart gjorde så att hundarna kunde få springa av sig lite överskottsenergi.


Det är så otroligt härligt att se dem springa runt som galningar i skogen. Önskar jag tyckte det var lika roligt att springa!!

Träningen gick finfint. Körde lite små agilityövningar med Milou så som nötning av högerslalom, svåra svängar efter tunnlar och före ett agilityhinder. Hon fattade snabbt och på slutet var hon otroligt lyhörd för minsta lilla vink från min sida =).


Med Charlie körde jag först lite finslipning av lydnadsmomenten, så som att man inte reser sig upp när jag kommer tillbaks då hon ligger ner, att man inte hoppar vid inkallning och lite sådant. Det är den enda lydnadsträningen jag tänkte köra med henne denna vecka för på lördag är det dags för tävling igen så då får ni hålla tummar och tår för att vi sköter oss bra!

Avslutade med lite slalom-träning, några hinder och så gungan. Denna lilla fröken kommer bli riktigt farlig på agilityplanen nästa år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar