tisdag 15 februari 2011

Startlista för Luleå

På lördagen är det 2 stycken agilityklasser med 13 anmälda hundar i varje klass.
Charlie har fått startnumren 8 samt 10 och Milou har fått startnumren 2 samt 4.

På söndagen är det 2 stycken hoppklasser med 12 samt 13 anmälda hundar. Charlie har där fått startnumren 5 samt 13 och Milou har fått startnumren 11 samt 3.

Det blir alltså Milou som får köra först i 3 av 4 klasser. För mig spelar det ingen roll vem av dem som är först ut eftersom jag har varvat alla träningspass mellan dem samt att de har fått turas om med att börja. Detta just för att jag vill känna att det känns tryggt både för mig och hundarna vem som än blir först ut på tävling.

Milou på agilitytävling i somras, fotograf: Emelie

2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt att få åka iväg och tävla.. jag bara längtar efter att det ska bli vår och dom kan flytta tillbaka alla hinder så att även jag kan få börja träna! Har du bestämt vilka tävlingar ni ska åka på i sommar? Kommer ni till storsjöhoppet? *hoppas*

    SvaraRadera
  2. Det var ju en dum helg att fylla år på! :) Ja jag förstår att det är jobbigt att besluta. Jag tycker iaf att Storsjöhoppet är en väl organiserad tävling, hinderparken är kanon bra alla balanshindrena är stabila och förra året hade dom jätte roliga banor! Vi kanske är väldigt bortskämda med bra hinder men jag tyckte att Övik hade en lite sunkig hinderpark. Dock ska ju hundarna klara av att hoppa sånna hinder också.. :) Fick mig i alla fall att inse att vi måste åka på fler ställen och träna så att hon är van de flesta olika varianterna av hinder som finns.

    SvaraRadera