tisdag 15 februari 2011

Effektiv träning i kyla

Jag tvekade länge och väl innan vi for ut till ridhuset för agilityträning ikväll. Termometern här hemma visade -13 och de är oftast minst 3 grader kallare ute i ridhuset. Men med helgens tävling i åtanke så for vi iallafall dit en sväng för att se hur pass kallt det egentligen var. Och det var verkligen Iskallt!

Charlie´s små tunna öron var knallröda inuti efter bara några minuter så jag beslutade snabbt att bara köra ett kort fartfyllt pass med båda och sedan fara hem till värmen för att undvika förfrusna öron.

Tog fram däcket och ett 4-pinnars slalom och körde det fram och tillbaks med båda två. Jag ville ha fram däcket inför tävlingen eftersom sist de hoppade det var på pokalen-tävlingen i höstas och då var det ju bara 2 gånger på banan.

Charlie fuskade de första 4 gångerna innan hon förstod att belöningen faktiskt uteblev när hon gjorde så och efter det så gick det super både att lämna henne och kalla in samt springa bredvid henne =).

Körde även igenom ett 12 pinnars slalom precis innan vi åkte hem och med Milou gick det bra men Charlie var otroligt okoncentrerad (troligtvis p.g.a. kylan) och stannade upp flera gånger så att jag fick mana på henne.

Men det kändes ändock som ett bra genrep inför Luleå och jag längtar verkligen!!

Charlie har starka funderingar på att bli nunna så att hon slipper frysa om öronen när det är så kallt ute ;).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar