tisdag 1 februari 2011

När tiden bara rinner iväg..

Oj vad längesedan det fanns tid att sätta sig ner och skriva några rader här. Det har varit så mycket som har hänt och sedan vi kom hem från utlands-resan att det bara har runnit ut i sanden. Men nu är vi tillbaks igen med uppdatering både av hemsidan och bloggen.

Resan var helt fantastisk och hundarna har haft det jättebra hos pappa och Helena och Charlie hann med 5 stycken träningspass i skidspåret vilket vi har fortsatt med nu efter hemkomst och hon fullkomligt älskar det =).

Vi har även hunnit sätta full fart med agilityträningen igen efter de ca 6 veckor långa och nyttiga träningsuppehållet. Det har verkligen märkts att båda tjejerna haft tid att smälta allt nytt som de fått lära sig!

Bland annat så gör Charlie nu ett 8-pinnars slalom med mig både på höger och vänster sida, långsamt men ändock slalom. Milou gör vänsterslalom helt självständigt och jag kan skicka henne framför mig en bit ifrån och från sidan samt att hon nu även gör högerslalom. Blir fel lite ibland men de 100%-iga försöken blir bara fler och fler och jag tror helt klart att de båda verkligen har fattat vad slalom går ut på!

Vi har även hunnit anmäla oss till 2011:as första tävling vilken kommer gå av stapeln i Luleå där Milou ska får göra årsdebut i Agility och Charlie ska få göra sin absoluta debut. Ska bli otroligt roligt att få fara på tävling igen och det blir ju första gången jag startar två hundar i agility =).

2 kommentarer:

  1. Åh vad skoj att redan ha tävlingsdebuten för i år inplanerad! :) Jag gjorde det stora misstaget att inte anmäla mig till vinteragilityn och jag kan säga att abstinensen efter lite agility är hög! Big mistake. Nästa år kommer vi också ta vara på vintern :) Just nu hoppas jag mest på att all snö ska tina bort så att agilityplanen tinar fram! Men det lär nog inte hända än på ett tag.. Kul med uppdateringar från er igen! :) Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jättekul att ni kommit igång med agilityn så mycket, det går framåt för er efter varje träningspass! :)

    SvaraRadera