söndag 20 februari 2011

Luleå - Tävlingsdag 2 + filmer

Nu är vi hemma igen efter vår helg i norr! Tyvärr blev det ingen pinne som vi så gärna hade hoppats på men det blev ändock en lyckad tävlingshelg!

Idag var det alltså dags för Charlie´s debut i hoppklass och det gjorde hon riktigt bra. Charlie hade riktigt bra fart i denna klass och när jag försökte säkra upp vid muren eftersom de aldrig tidigare har hoppat en sådan så överraskade Charlie mig och sprang bakom och hoppade över glatt över muren =). Tyvärr så var funktionären allt för lockande där han satt på en stol så Charlie var tvungen att springa dit en snabb sväng för att se ifall det kunde bjudas på lite godis.

Utan denna utsvävning hade vi troligtvis varit nolla så det kändes lite tråkigt men det är iallafall skönt att hon inte tycker att funktionärer är konstiga utan hon ser på dem som alla andra människor på tävling, "godismaskiner" ;). Charlie kammade iallafall hem en 3:e placering på detta lopp bland 12 startande hundar.

Milou var riktigt laddad inför denna start men tyvärr blev det ett missförstånd vid muren då hon rann iväg från mig och vi drog på oss 5 fel. Där efter så sprang hon inte in i tunneln rakt fram utan tänkte ta den bortre ingången vilket förvånade mig otroligt. Avslutade iallafall bra med en hyfsad fart så jag får väl vara nöjd ändå.

I det sista hopploppet rev Milou ett hinder rejält tidigt på banan och Milou verkar tycka att det är lite läskigt att riva (och river otroligt sällan) så både hon och jag blev lite okoncentrerad efter detta och drog på oss en diskning eftersom hon hoppade tillbaks över ett hinder eftersom jag inte var tillräckligt tydlig. Men men..bara att ta nya tag!

Charlie´s sista start var otroligt okoncentrerad och hon tvekade vid ett flertal tillfällen vilket bidrog till en diskning. Troligtvis var hon trött i huvudet efter sin debuthelg så hon orkade inte hela vägen. Men som man kan se på filmen så är hon ju iallafall glad ;).

Här nedan är filmerna från de diskade loppen och på hemsidan hittar ni övriga lopp. Kom på att det blir för många filmer på hemsidan ifall jag lägger upp vartenda en så då tänkte jag att diskade lopp får lilla i bloggen och icke diskade på hemsidan =).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar