torsdag 2 december 2010

Smärtgränsen är nådd!

Idag var det agilityträning igen och jag var länge tveksam ifall jag skulle fara eftersom temperaturen mättes till -15 här inne i stan och det är ju alltid några grader kallare ut på landet. Men någon gång måste vi ju hitta vår smärtgräns för kyla när det gäller träning så det var lika bra att göra det idag!

Både Charlie och Milou var riktigt duktiga trots att de syntes på dem att det var i det kallaste laget att träna idag. Vi byggde upp som en rundbana med balansen, 3 hopp på böjt spår, slalom och 3 hopp på böjt spår.

Jag gjorde ej slalomet utan tränade mest på att få dem att hålla ut och hoppa alla tre hinder på böjen utan att jag var precis bredvid dem genom att hela tiden hålla upp ytterarmen. Speciellt Charlie har svårt för dessa övningar då hon otroligt gärna vill vara nära mig men jag tycker att lossnade ett snäpp till på slutet för dem båda.

Lät dem även springa över balansen några gånger vilket de ju båda två älskar och gör i full fart!

Lite på sidan om tog jag fram ett 4-pinnars slalom som jag tränade lite på som uppvärmning eftersom jag över vintern tänkte utveckla deras slalom att bli mycket snabbare och mer självständigt. Började med två pinnar och skickade dem framåt från båda sidor, stod på mitten av slalomet samt kallade dem till mig genom slalomet.

Milou har kommit mycket längre i slalomträningen än vad Charlie gjort så med henne ökade jag på till 4 pinnar vilket går jättebra när jag är på höger sida men ej på vänster så det är verkligen något som vi ska kämpa på med. Från och med nu ska jag försöka ta fram 4-pinnars slalomet varje gång vi är där och tränar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar