tisdag 7 december 2010

Skidåkning

Igårkväll var vi ut och åkte skidor uppe på Högslätten igen. Vår lilla draghund Charlie var självklart med och hon tjöt i starten eftersom Anders for iväg lite i förväg. Hon älskar verkligen att springa och blir helt förstörd när någon åker om henne och försöker då att springa och dra så fort hon bara kan så att hon ska komma om och förbi igen =).

Vi har en ganska så bra sele till henne men skulle helst vilja ha en riktig dragsele som är skapad för detta såsom Nome-sele eller liknande men tyvärr så är det ju inte alltid så lätt att få tag på till så små hundar. Men förhoppningsvis har vi fått tag på en tjej nu som kan sy upp en sele till oss som är helt måttanpassad och testad under produktionens gång på Charlie och Milous kroppar.

5 kommentarer:

  1. Himla synd att det inte finns så mkt riktiga bruksgrejer till små hundar. Jag har själv en dp så jag vet hur det är!

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen det, men förhoppningsvis kommer det mer nu då det känns som att intresset blivit större och större.

    SvaraRadera
  3. Men, du åker längd med hundarna? Jag har inte vågat ta med henne, rädd att jag kör över henne.. eller att hon skulle frysa för mycket.

    Ska ni på Stora Sthlm i år?

    // Lisa o Nova

    SvaraRadera
  4. Lisa och Nova, japp vi åker längd med dem, fungerar kanon! I början kan de vara lite skeptiska till skidorna men med Charlie har det inte varit några problem alls =) Vi brukar ha ett lite tunnare täcke på dem och så åker vi nog inte ifall det är kallare än -10 -12 grader.

    Jaaa vi ska dit och ställa Charlie och Milou samt Charlie´s kullsyskon Aslan och Akira. Har blivit som en liten tradition för oss. Jag och hundarna far till Sthlm redan på tisdag. Ska du dit?

    SvaraRadera
  5. Skidor - sele och långlina? Försökte hitta någon bra expanderlina, men vad kör ni med? Allt blir så klumpigt på de här små.

    Stora Sthlm - ja, jag ska dit lördag, skulle vara kul att ses! Tänkte titta på lydnaden redan vid 7.30 så jag är där tidigt. // Lisa

    SvaraRadera