måndag 21 juni 2010

Härlig kväll

Ikväll har jag och tjejerna varit ute på en riktig långpromenad runtomkring här i stan. Tyvärr fanns det inte så många platser där jag kunde släppa dem lösa men vi höll ett högt tempo hela vägen så de verkade ändå trötta och nöjda när vi kom hem.

Tidigare idag har jag jobbat vidare med Charlie´s platsligg genom att låta henne och Milou ligga i ca 1 minut utomhus där jag går tillbaks lite då och då till henne för beröm och godis. Största bravaden för hennes del var ändå att hon inte en enda gång såg ut att ha en tanke på att springa iväg för att jaga den fågel som hoppade omkring ca 15 meter ifrån henne!

Jag har även kämpat på lite inomhus med att klicka in att hon ska lägga ner hakan mellan tassarna när hon ligger ner samt testat att stärka både hennes och Milous liggande genom att dra lite i kopplet och samtidigt berömma dem för att de ligger kvar. Såg detta i ett You-tube klipp så tänkte se ifall det fungerar bra på våra =).

Tog en söt bild på Charlie och Milou som låg och hade det mysigt, kass kvalitet eftersom den är tagen med mobilkameran men men..

1 kommentar: