torsdag 24 juni 2010

Cykeltur på 3

Imorse tog jag med mig båda hundarna ut på samma cykeltur som Charlie och jag var på i måndags. Milou var jätteduktig och sprang på i ett jämnt tempo hela vägen medans Charlie gärna ökar tempot vid åsynen av något roligt som en fågel, en hund, en katt o.s.v.

Men i det stora hela fungerade det jättebra och det känns som att de börjar hänga med ganska så bra på höger och vänster kommandon nu vilket ju underlättar en hel del!

Idag har det inte blivit så mycket annan konkret träning utan mer att jag har tagit chansen att träna inför platsligg när jag pysslat med annat så som att vika ihop picknickfilten =).

Charlie är för tillfället inne i en spökålder och morrar lätt åt saker och ting som hon tidigare inte brytt sig om. Men förhoppningsvis går det över snart då vi mest försöker ignorera eller distrahera henne när det händer.

Här är det Milou, Cosmo och Charlie som tränar platsligg inomhus för någon helg sedan. (Än en gång med mobilkameran då vi varit för lata för att ta med oss systemkameran på sistone)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar