söndag 29 november 2009

ridhusträning

Häromdagen passade jag på att åka och träna i ett ridhus då jag såg att brukshundsklubben hade bokat två timmar. Tyvärr var det enbart bokat för agility men vi fick komma in en sväng ändå och köra lite på sidan om.

Testade att köra platsliggning och det var svårt för henne i början då de körde agility inte allt för långt ifrån. Men allt eftersom låg hon bättre så då testade jag att gå längre bort och så småningom gömma mig bakom ett hörn och då upptäckte jag ett problem jag inte trodde vi skulle få. Hon sätter sig upp när jag går runt hörnet och lägger sig fort som bara den igen när hon ser mig.

Gjorde om några gånger så tillslut fick vi till ett korta bra platsligg då jag var gömd. Men detta är något vi måste lägga fokus på under veckans träning, inte många dagar kvar tills tävlingen nu!!

Har bestämt mig för att jag nog får inrikta oss på att klara vissa moment bra istället för att kanske få 0 poäng på allt. Rutan är något som hon verkar ha glömt bort igen, men det kanske kommer tillbaks tills nästa träning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar