söndag 22 november 2009

hand eller röstkommando

När det gäller inkallning med ställande så har jag inte riktigt bestämt mig för ifall jag ska använda mig av hand eller röstkommando. Vi har alltid ropat stanna till henne när vi vill att hon ska stanna på håll men just när vi kör detta moment så fungerar det inte lika bra som till vardags.

Tidigare har jag kört med röstkommando och kastat en godis samtidigt för att få henne att stanna upp snabbare. Men nu på slutet har jag testat att ta bort röstkommando och enbart låtsats att ha kastat en godis vissa gånger och hon tvärnitar! Men det känns ändå osäkert med ett handtecken sådär..ska träna lite imorgon tror jag och sedan bestämma mig för vad jag ska satsa på.

Tävling om två veckor, vi måste ligga i hårdträning för att ha en chans att iallafall sätta större delen av momenten!

Ida och Milou

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar