torsdag 22 oktober 2009

träning på hemmaplan

idag tog vi en långpromenad och körde sedan lite träning inomhus.

Milou´s linförighet har faktiskt förbättrats den här veckan så jag hoppas att vi kan hålla i det även på tävlingen! Har även försökt träna henne på att lägga sig snabbare eftersom vi fick ett poängs avdrag för detta under läggandet samt att detta moment även ingår i lydnadsklass 2.

Med Charlie fortsatte jag att träna linförighet, tränar mest på att få henne att inta en bra utgångsposition eftersom vi ju har haft problem med Milou´s sneda sättande och vill undvika detta med Charlie. Tränade även lite läggande med henne och hon börjar få upp lite högre fart och säkerhet nu så snart tänkte jag börja backa samtidigt som jag säger ligg för att hon ska bli van att lägga sig även fast jag är i rörelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar