söndag 25 oktober 2009

Blev ingen riktig tävling

Igår var det då dags för lydnadstävlingen i Kramfors men eftersom vädret inte alls ville vara på vår sida blev det ingen riktig tävling. Milou ville inte ens sätta sig ner i det regnblöta och iskalla gräset så jag bestämde mig för att bryta tävlingen och satsa på nästa istället. Vill inte att hon ska tycka att lydnadstävlingar är en pina utan det ska vara något extra roligt! Förstår dock inte varför det ska vara förbjudet att ha täcke på sin hund...

Nu satsar vi vidare mot lydnadsklass 2 eftersom jag tycker det är roligare att utveckla oss och träna in lite nya moment.

Började lite med apporteringsmomentet som i lydnadsklass 2 består i att man slänger iväg apporten minst 10 meter och hunden ska sitta kvar tills apporteringskommandot kommer och sedan hämta den till mig. Gick otroligt bra och jag tror att Milou inom kort har fattat hela konceptet!

Har även skapat en liten film på Charlie när hon tränar ställande under gång här hemma. Jag tränar ju in alla moment inne utan speciell störning för att sedan så fort som möjligt flytta ut dem =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar