måndag 19 oktober 2009

Debut på lydnadsplanen!

I söndags genomförde jag och Milou vår debut i lydnadsklass I och det gick otroligt bra! Milou skötte sig prickfritt nästan hela tiden =).

Otroligt imponerad av att hon låg helt blick stilla under platsliggningen även fastän det var vått i gräset!

Linförigheten var väl den punkten som brast mest, hon var otroligt flamsig och jag hade lite för kort koppel eftersom jag inte hade planerat att hon skulle befinna sig så långt ifrån mig.

Där efter fick vi något poängavdrag som vi hade räknat med, snett sättande är något vi jobbar på att få bort samt att jag på ställande sa staaaaaanna för att vara säker på att hon inte skulle lägga sig vilket domaren dömde som ett dubbelkommando. Apporteringen borde ha blivit en 10:a ifall jag bara inte hade glömt bort att räta på ryggen.

Men vi lyckades iallafall skrapa ihop tillräckligt med poäng för att kamma hem ett 1:a pris på vår debut och är överlyckliga och stolta över det. Det var flera stycken som kom fram och berömde lilla Milou för hennes strålande insats!

Nu laddar vi inför Kramfors på söndag och hoppas på att vi har vädrets makter på vår sida! Gå in och kika på varje delmoments poäng på resultatsidan samt den ihopklippta filmen bland filmerna och kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar