onsdag 28 oktober 2009

fina hästminnen

Hittade lite gamla bilder på Milou, här var hon ca 9 månader gammal och vi var ute på en tur i skogen tillsammans med hästen jag ägde då, Mirran.


Milou är otroligt van vid hästar eftersom hon nästintill är uppvuxen i stallet vilket både har varit positivt och negativt. Positivt eftersom hon är otroligt miljötränad och du kan enkelt ha med henne både på ridturer, promenader, i stallet och på allehanda tävlingsplatser. Dock kan hon vara lite övermodig vissa stunder eftersom min häst Mirran var så otroligt snäll med henne och lät henne bestämma så lever Milou i tron att hon kan bestämma över alla hästar vilket inte alla hästar hon mött riktigt har uppskattat ;).

Men när vi har varit på ridturer så har hon alltid varit jätteduktig och hållt sig ur vägen. Hon har ju även tillbringat stunder i sadeln eftersom jag ibland stoppade henne innanför jackan då jag red uppför alltför snötäckta backar för hennes små dvärgpinscherben =).

Jag kan även tipsa om att på ridturer så är ett flexikoppel, vilket jag aldrig använder annars, guld värt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar