torsdag 3 december 2009

Idag är Milou dyr!!

Klockan 9.00 idag tog vi oss ut för att träna lite lydnad i det -7 gradiga vintervädret. Vi var duktiga och sprang runt den frostiga grusplanen några varv för att få upp lite värme och sedan körde vi igång.

Började med tre inkallningar med ställande, jag kommer nog att köra medvetet dubbelkommando på det momentet på lördag så att jag iallafall får henne att stanna.

Där efter busade vi runt en stund för att värmen i våra kroppar skulle hålla i sig innnan det var dags för rutan.

Först sprang hon bara någon meter fram för att sedan kolla på mig men då kom jag på att jag ju riktar in henne alldeles för dåligt på rutan före momentets start. Så nu har vi lagt till lite peppning i form av "framåt, ska du framåt" vilket är ett kommando hon kan sen tidigare och helt enkelt betyder att hon ska springa framåt. Efter att jag lagt till det sprang hon glatt in i rutan alla gånger även fast jag flyttade mig runt rutan och skickade från olika håll och avstånd.

Körde en apportering som kanske inte riktigt var 10 meter men hon hämtade den klockrent så då avslutade vi där.

På slutet körde vi lite platsliggning och tro det eller ej så la hon sig blixtsnabbt ner även fast det var så kallt ute och låg jättebra hela tiden. Valde att köra korta platsliggningar med mig gömd på lite olika ställen för att sedan busa en stund emellan för värmens skull =).

Allt som allt är jag supernöjd med dagens pass och Milou är för dagen otroligt dyr ;)

Denna bild som jag knåpade ihop med hjälp av photoshop för ett tag sedan passar ju ypperligt idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar