måndag 29 augusti 2011

Tävlingslängtan

I helgen är det äntligen dags för agilitytävling igen då det bär av till Östersund för tävling i dagarna två!

Förra veckan var jag in en sväng på Timrå brukshundsklubb och tränade lite agility. Jag byggde upp en bana där avslutet var slalom eftersom jag vill belöna det lite extra.

Båda två gick otroligt bra och jag tror aldrig att Milou har gjort slalomet så otroligt bra och snabbt! På andra försöket lyckades vi med 12 pinnar i en bana där jag skickade in henne i slalomet och gjorde ett bakombyte innan jag sprang på framåt för att öka tempot. Snart kanske kanske jag kan vara på hennes vänstra sida hela vägen =.

Charlie är också duktig i slalomet men inte lika självständig än så länge. Dock har hon enklare för att vara på båda sidor om mig eftersom vi la in det redan i början av hennes slalomträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar