måndag 28 september 2009

utställningsträning i Birsta

Ikväll har jag och hundarna ägnat oss åt några timmars utställningsträning. Fick lite tips innan av Jenny på D´chilens om hur jag ska träna Charlie inför utställning, lära mig att visa upp henne på bästa sätt. Så nu måste vi ligga i hårdträning ett tag så att vi hittar den metod som passar oss bäst.

Båda tjejerna skötte sig iallafall otroligt bra under själva ringträningen där de fick ställa upp sig, gå runt i ring med hundar bakom och framför sig, och gå på olika sätt framför en "domare". Det var extra bra träning för Charlie som inte är så van att träna med andra hundar runt om kring sig samt att jag tycker det var nyttigt att de fick träna att stå på ett riktigt utställningsbord eftersom våra hundar inte är så vana vid det. Här hemma är det köksbordet som får agera utställningsbord ;).

Här i veckan ska jag försöka få till lite nya stå-bilder på Charlie, hon växer ju för fullt hela tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar